Jedním z nejspolehlivějších indikátorů toho, zda je daný obchod skutečně dobrý, jsou názory jeho současných i bývalých zákazníků. Ty však dříve nebylo snadné sehnat, zvláště pokud se jednalo o obchod například v jiném městě, či dokonce v jiné zemi.
Dnes je situace jiná. Díky internetu má každý zákazník možnost ohodnotit jakýkoliv obchod, a každý zájemce má možnost si tyto recenze přečíst. Můžeme si tak snadno udělat o dané firmě obrázek ještě předtím, než tam nakoupíme.
Tyto recenze Fit kitchen jsou však důležité i pro samotné firmy. Jistě, mohli bychom říci, že se z nich dozví, v čem by se měli zlepšit. A ačkoliv to je částečně pravda, hlavní důvod je zcela jiný – použít je k přilákání nových zákazníků.
Jak to ale udělat? Jistě, pokud jsme kvalitní a máme dobré recenze, pak by to mělo samo o sobě stačit, ne? Odpověď zní, že nestačí. Alespoň ne v dnešním prostředí, kdy podnikatelé neváhají použít téměř jakýchkoliv prostředků k tomu, aby měli vyšší zisk. Jak ale mohou ovlivnit nezávislé servery, kde se tato hodnocení obvykle nachází?
Nepřímým způsobem. Je potřeba, abychom měli co nejvíce pozitivních recenzí. Čím lepší hodnocení daný obchod má, tím spíše je totiž doporučen. A lidé také budou spíše nakupovat v lépe hodnoceném obchodě. Jak to ale udělat?
Zde se používá jednoduchý způsob. Firma zkrátka zaplatí lidem, aby na ni psali pozitivní recenze. Tím se vylepší její hodnocení, tím více lidí ji uvidí, a tím více zákazníků bude mít. A čím více zákazníků, tím vyšší zisk.
Tato technika je používaná skutečně často. Je totiž velmi úspěšná. Ovšem neznamená to, že bychom měli vyhráno. Existují totiž i lidé, kteří ať už ze zášti či ze zlomyslnosti píší naopak negativní recenze. Je tedy potřeba tento vliv nějak vybalancovat. A toto je způsob, jak toho můžeme dosáhnout.
Pro nás jako pro lidi, kteří tato hodnocení čtou, to znamená, že musíme být opatrní, a nevěřit hned všemu, co je napsáno. To platí, zvláště pokud chceme udělat nákup za větší částku. Tak totiž nepřijdeme o peníze.